پیاده رفتن جام جهانى موزیكال ایز محسن jam جهانى

پیاده رفتن: جام جهانى موزیكال ایز محسن jam جهانى ayez mohsen

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    حدود شش سال است که بازار مسکن در رکود به سر می برد. تا پیش از زمستان ۹۶ به علت کم کردن قدرت خرید مردم و متعاقب آن پایین آمدن میزان تقاضا در بازار مسکن، مدت ها

    رکود معکوس مسکن

    رکود معکوس مسکن

    عبارات مهم : اجاره

    حدود شش سال است که بازار مسکن در رکود به سر می برد. تا پیش از زمستان ۹۶ به علت کم کردن قدرت خرید مردم و متعاقب آن پایین آمدن میزان تقاضا در بازار مسکن، مدت ها طول می کشید تا صاحبان املاک جهت واحد خود مشتری پیدا کنند. ولی طی چند ماه گذشته ماجرا به شکل دیگری رقم خورده هست. بعد از کم شدن قیمت سود سپرده بانکی و اجرای طرح های مربوط به پرداخت وام مسکن، بسیاری از شهروندان سپرده خود را از بانک ها خارج کردند. این دست از سرمایه گذاران عموما به دنبال بازاری با سود آنی می گردند و نباید انتظار داشت که در فعالیت های مولد و ریسک پذیر سرمایه گذاری کنند.

    در نتیجه آنها بعد از بیرون آوردن سپرده ارزش از بانک ها، ماجراجویی خود را در بازارهای موازی نظیر ارز و سکه شروع کردند، ولی با اعمال سختگیری های دولت در این بازارها، اکنون بسیاری از صاحبان سرمایه تلاش می کنند تا نقدینگی سرگردان خود را وارد بازار مسکن کنند. با این تفاوت که در حال حاضر عرضه کنندگان مسکن حاضر به فروش واحد خود نیستند و منتظرند تا در دوره رونق با قیمت بیشتری ملک خود را بفروشند. این اتفاق باعث شده است درصد معاملات مسکن در فروردین امسال ۳/۶ درصد کم کردن یابد. در این بین صاحبان منزل با بالابردن اجاره مسکن یک حباب قیمتی در این بازار ایجاد کرده اند تا مستاجران بازنده مهم نبود تعادل در عرضه و تقاضای بازار باشند.

    رکود معکوس مسکن

    بررسی ها از بخش مسکن و معاملات آن نشان می دهد تا اواسط سال گذشته این بازار با کمبود خریدار و مازاد فروشنده روبه رو بود. موضوعی که از سال 91 شروع شد و تا سال 96 ادامه یافت. ولی از نیمه دوم سال گذشته، به تدریج و همزمان با زیاد کردن مبلغ وام مسکن از محل اوراق تسهیلات مسکن و شروع اعطای وام خرید مسکن از محل صندوق بعد انداز مسکن یکم که به زیاد کردن قدرت خرید مسکن اقشار میانگین منجرشده، بازار با کمبود شدید فایل های آماده فروش مواجه هست. همچنین با کم شدن قیمت سود سپرده بانکی، مشتریان بانکی تلاش دارند در بازارهای موازی که سود بیشتری به همراه دارند سرمایه گذاری کنند که این بار نوبت به بازار مسکن رسیده هست. در حالی که در چند سال گذشته، به علت مازاد مسکن از یکسو و کم کردن قدرت خرید اقشار میانگین از سوی دیگر، با رکود در این بازار مواجه بودیم، به نظر می رسد این معادله در حال معکوس شدن هست. البته معضل منزل های خالی همچنان در کشور عزیزمان ایران حل نشده و به گفته بعضی مسئولان اکنون حدود سه میلیون واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد. اگر این واحدها به بازار معاملات اضافه شود، قطعا تعادل بین عرضه و تقاضا و قیمت زیاد کردن می یابد.

    معکوس شدن روند رکود مسکن

    حدود شش سال است که بازار مسکن در رکود به سر می برد. تا پیش از زمستان ۹۶ به علت کم کردن قدرت خرید مردم و متعاقب آن پایین آمدن میزان تقاضا در بازار مسکن، مدت ها

    افزایش تقاضا در بازار مسکن باعث شده است است تا بسیاری از کسانی که مایل به فروش واحد خود هستند، اصراری جهت فروش نداشته باشند. اکنون همان افرادی که طی شش سال گذشته به دنبال یک مشتری جهت فروش ملک خود می گشتند، از به فروش گذاشتن ملک خود خودداری می کنند. به خاص آنکه زیاد مشاوران املاک معتقدند مسکن در ماه های آتی نیز گران تر شده است و افراد متمایل به فروش واحد مسکونی را تشویق به تعویق فروش ملکشان می کنند و از آنها می خواهند که ملک خود را به اجاره بگذارند تا خود سود بیشتری به جیب بزنند و مستاجران بازنده مهم این بازار باشند. لیکن این روزها هر مستأجری که به دفاتر مشاور املاک مراجعه می کند با قیمت های عجیب و غریب قیمت های پیشنهادی اجاره مواجه می شود. در این بین مشاوران املاک به نفع مالکان و البته خود سکوت پیشه می کنند. خیزش آرام اجاره بها در حالی شروع شده است است که بسیاری از صاحبان منزل منفعلانه به انتظار آینده نشسته اند و باعث شده است اند رکود مسکن شکل دیگری از خود را نشان دهد. بسیاری از مشاوران املاک هم با علم به اینکه در فصل جابه جایی تعداد معاملات اوج می رود واکنشی نسبت به قیمت های پیشنهادی مالکان نشان نمی دهند و گویا از زیاد کردن اجاره بها و قیمت مسکن بدشان نمی آید، چراکه از این آشفته بازار کمیسیون خوبی به جیب می زنند. در واقع آنها نقش واسطه گرانی را ایفا می کنند که در ظاهر به نفع هر دوطرف معامله کار می کنند، ولی در نهایت طرفین معامله ضرر می کنند.

    حق کمیسیون مشاوران املاک

    بر اساس نرخی که در مرداد ۱۳۹۵ به وسیله اتحادیه صنف مشاوران املاک به دفاتر اعلام شد، حق کمیسیون بنگاه داران، یک چهارم اجاره ماهانه از هر یک از طرفین معامله به اضافه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده هست. بنابراین هرچقدر که اجاره بها زیاد باشد سود دفاتر املاک نیز بالاتر می رود. در حالی مستأجران تحت این فشار مضاعف قرار گرفته اند که اکنون حدود سه میلیون منزل خالی در کشور وجود دارد و صاحبان آن همچنان منتظر گران شدن هستند تا سود کلانی را به جیب بزنند. از سوی دیگر، اکنون بیش از دو سال از تصویب و ابلاغ قانون اخذ مالیات از منزل های خالی می گذرد، ولی همچنان این قانون اجرا نشده است و در پیچ و خم راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان کشور قرار دارد. این اتفاق باعث شده است تا بازار اجاره مسکن حباب قیمت پیدا کند.

    تناقض 3 میلیون منزل خالی و کمبود واحدمسکونی

    رکود معکوس مسکن

    گرچه پیگیری های وزارت راه و شهرسازی جهت زیاد کردن رقم تسهیلات خرید مسکن از منابع متفاوت بانکی و همچنین کم کردن حداکثری قیمت سود تسهیلات مسکن صندوق یکم با نشانه بازارپذیرکردن 5/2 میلیون منزل خالی بود، ولی با توجه به اینکه این واحدها، اکثرا در مناطق گران قیمت پایتخت قرار دارند که دامنه قیمتی آنها از توان خرید اقشار میانگین بسیار بالاتر هست، در نتیجه تقویت سمت تقاضا از یکسو و فراموش شدن سمت عرضه در برنامه های سیاستگذاران کلان بخش مسکن از سوی دیگر، باعث شده است تا این تسهیلات به زیاد کردن ناگهانی تقاضا جهت خرید واحدهای کوچک و میان متراژ منجرشده و در نهایت، زیاد کردن جهشی قیمت مسکن را در پی داشته باشد.

    تایید رکود معکوس مسکن

    نایب مدیر اتحادیه مشاوران املاک مسکن با بیان اینکه معکوس شدن رکود بازار مسکن را تا حدودی تایید می کنیم، گفت: در ماه های اخیر توازن عرضه و تقاضای مسکن عوض کردن کرده و تقاضا از عرضه پیشی گرفته هست. به گزارش مهر، حسام عقبایی با رد این ادعا که فروشنده ها از فروش واحد به علت آنکه احتمال زیاد کردن قیمت مسکن در ماه های آینده وجود دارد، اظهار کرد: مسکن در سه ماه نهایی سال گذشته رشد خود را حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد تجربه کرده است و اینکه فروشندگان از فروش ملک خود سر باز می زنند به این علت است که بازار در اصطلاح مشاوران املاک «گُم» هست. به معنای دیگر بازار دچار نوعی گنگی شده است است که علت آن نبود ثبات در بازارهای موازی مسکن و غیرقابل آینده نگری بودن اوضاع بازار در ماه های پیش روست. البته به نظر می رسد این اوضاع تا آخر رمضان به اتمام برسد وی با اشاره به مؤثربودن رکود ساخت و ساز مسکن در شش سال گذشته تاکید کرد: جهت عوض کردن این اوضاع باید ۱۱ سال از سمت عرضه حمایت کنیم، تا توازن به عرضه و تقاضای مسکن بازگردد. به هر حال، اغلب کارشناسان معتقدند که با توجه به بالارفتن قیمت دلار و قیمت مسکن، در فصل تابستان اجاره ها اوج می رود، ولی کمتر کسی رقم واقعی آن را بیان می کند که عقبایی هم در این زمینه یادآور شد: در شهرهای بزرگ به نسبت تقاضا قیمت اجاره بها زیاد کردن خواهد یافت. یکی از عواملی که موجب رشد قیمت اجاره می شود، سوداگری در این بازار است و قیمت اجاره به صورت حباب گونه و منطقه ای زیاد کردن می یابد و بعضی از سوداگران عامل رشد سفته بازانه قیمت اجاره بها در بازار هستند.

    حدود شش سال است که بازار مسکن در رکود به سر می برد. تا پیش از زمستان ۹۶ به علت کم کردن قدرت خرید مردم و متعاقب آن پایین آمدن میزان تقاضا در بازار مسکن، مدت ها

    امیر داداشی /آرمان

    واژه های کلیدی: اجاره | بازار | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار