پیاده رفتن جام جهانى موزیكال ایز محسن jam جهانى

پیاده رفتن: جام جهانى موزیكال ایز محسن jam جهانى ayez mohsen

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی رهاورد سقوط ارز , ثبات قیمت

    در حالی که مردم در روزهای منتهی به مهرماه با زیاد کردن بی سابقه قیمت‌ها در بازار مواجه بودند ولی در روزهای اخیر با کم کردن قیمت ارز فضای روانی حاکم بر بازار به

    رهاورد سقوط ارز , ثبات قیمت

    ثبات قیمت؛ رهاورد سقوط ارز

    عبارات مهم : بازار

    در حالی که مردم در روزهای منتهی به مهرماه با زیاد کردن بی سابقه قیمت ها در بازار مواجه بودند ولی در روزهای اخیر با کم کردن قیمت ارز فضای روانی حاکم بر بازار به سمت آرامش رفته هست.

    به گزارش ایسنا، به دنبال حاکم شدن فضای ثبات نسبی در قیمت بازار خرید و فروش و تامین مایحتاج از سوی مردم روند متفاوتی به خود گرفته به طوری که یک حال و هوای مناسب تری را در روند خریدهای مردم شاهد هستیم.

    هر چند هنوز بعضی از کالاها به علت احتکار و دخالت دلالان با قیمت اوج و گاه به شکل کمیاب به بازار تزریق می شود ولی در یک هفته اخیر و با کم کردن قیمت ارز ثبات نسبی قیمت ها را به خاص در تامین مایحتاج مهم مردم شاهد هستیم و از سوی دیگر مسئولان قول تامین سبد کالا را به خانواده های آسیب پذیر داده اند که انتظار می رود با این اقدام مناسب دولت بخش عظیمی از التهاب بازار کاسته شود.

    رهاورد سقوط ارز , ثبات قیمت

    گرچه بعضی از کالاها بدون وابستگی به قیمت ارز خارجی، روند صعودی به خود گرفته بود ولی به نظر می رسد حباب قیمت ها شکسته شده است و کالاهایی همچون مرغ، گوشت، برنج، روغن نباتی، رب گوجه فرنگی، سیب زمینی، پوشک فرزند و مواد شوینده به خاص پودر رختشویی و … روند ثبات را طی می کند و به نظر می رسد قیمت این کالاها حتی به شرایط کاهندگی نیز میل پیدا کند.

    اما آنچه که مردم را در این فضا آزار می دهد، تفاوت قیمت ها در مغازه ها و فروشگاه های عرضه کننده موادغذایی است که گاه به قیمت های متفاوت در دسترس مردم قرار می گیرد و گویی دستگاه های نظارتی و قضایی در این عرصه ورود کمرنگی داشته و عده ای از این شرایط سوء استفاده می کنند.

    در حالی که مردم در روزهای منتهی به مهرماه با زیاد کردن بی سابقه قیمت‌ها در بازار مواجه بودند ولی در روزهای اخیر با کم کردن قیمت ارز فضای روانی حاکم بر بازار به

    یکی از شهروندان با اشاره به اوضاع سخت اقتصادی و دریافتی های ناچیز به عنوان یک بازنشسته اظهار کرد: در 6 ماه اخیر قیمت کالاها به خاص مایحتاج مهم مردم دو تا سه برابر زیاد کردن یافته، در حالی که در نقطه برابر این زیاد کردن سرسام آور حقوق بازنشستگان و کارکنان تنها 10 تا 12 درصد زیاد کردن یافته است.

    اسفندیار دشتی خاطرنشان کرد: جهت ما لاینحل است که گرانی سیب زمینی، گوجه فرنگی، رب و روغن و … چه ربطی به دلار دارد، در حالی که اکثر این محصولات در خود استان اردبیل تولید و روانه بازار مصرف می شوند.

    وی با بیان اینکه از دولت انتظار می رود جلوی دلال بازی ها را در عرصه بازار بگیرد، افزود: بیش از 80 درصد عامل گرانی ها دلالانی هستند که تنها به جیب خود فکر می کنند و اصلا تامین معاش آنها جهت مردم مهم نیست.

    رهاورد سقوط ارز , ثبات قیمت

    این شهروند اردبیلی بیان کرد: بالاتر از این مسایل تفاوت قیمت ها در مغازه های متفاوت است که واقعا آزاردهنده به نظر می رسد و گویی کسی نمی خواهند با این عوامل و عنصرهای گرانفروشی و محتکران برخورد کند.

    یکی دیگر از شهروندان اردبیلی نیز با بیان اینکه گرانی ها زیاد به فشار و ترساندن روانی شبیه است تا حقیقت، ادامه داد: عده ای بر این فشارها و تهدیدهای روانی دامن می زنند و خودمان می توانیم به آسانی این فضا را مدیریت کنیم.

    در حالی که مردم در روزهای منتهی به مهرماه با زیاد کردن بی سابقه قیمت‌ها در بازار مواجه بودند ولی در روزهای اخیر با کم کردن قیمت ارز فضای روانی حاکم بر بازار به

    رضا افشار با اشاره به اینکه در این غوغای گرانی که قیمت ها سر به فلک کشیده و افسار گسیخته به پیش می رود بهتر است تا با ارائه مایحتاج مورد نیاز مردم به قیمت واقعی بیش از این فضای روانی را در جامعه گسترش ندهیم و خودمان آرامش را به بازار ببخشیم.

    وی ادامه داد: مواجه شدن با قیمت های متعدد یک محصول اصلا قابل قبول نیست و چنین به نظر می رسد در این بازار هر کس با هر قیمتی می تواند محصول خود را به خورد مردم دهد و هیچ نظارتی نیز بر بازار صورت نمی گیرد و این زیاد داد مردم را درآورده است.

    رهاورد سقوط ارز , ثبات قیمت

    پرونده های گرانفروشی و احتکار را به سرعت پیگیری می کنیم

    اما مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل در این خصوص به خبرنگار ایسنا، گفت: قاطعانه و با سرعت به پرونده های مرتبط با گرانفروشی و احتکار پیگیری کرده و با متخلفین برخورد می شود.

    حسین نجف زاده اظهار کرد: ما منکر بعضی نوسانات قیمت و تخلفات در بازار نیستیم ولی تلاش می کنیم به تناسب شرایط بازار با افراد سودجو از جمله گرانفروشان و محتکران برخورد جدی کنیم.

    وی خاطرنشان کرد: بعضی از فروشندگان به دنبال سود متعارف و حتی کمتر هستند تا زیاد جنس بفروشند که بالطبع این شرایط مانع از گرانفروشی می شود ولی بعضی ها جنس را گران خریده و تلاش می کنند گران نیز بفروشند که البته در این زمینه با برخورد جدی با دلالان می توان تعادل قیمت ها را رعایت کرد.

    مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل ادامه داد: به عنوان نمونه دولت، گندم کشاورزان را 1350 تومان خریداری می کند ولی در بازار به علت اوج بودن قیمت عده ای تلاش می کنند گندم کشاورزان را بالاتر از این رقم خریداری کرده و ذخیره سازی کنند.

    نجف زاده اضافه کرد: البته وظیفه ما بازرسی از کارخانجات و یا نظارت بر ذخیره سازی کالاها در انبار نیست بلکه این کار با کمک 71 نفر از بازرسان شرکت صنعت، معدن و تجارت و 18 نفر بازرس اتاق اصناف انجام شده است و ما به عنوان یک نهاد قضایی به پرونده ها پیگیری می کنیم و حکم قانونی صادر می شود.

    وی افزود: البته ما تنها به قضاوت اکتفا نکردیم بلکه تلاش داریم با فعال کردن اکیپ های بازرسی و نظارت به کنترل بازار اقدام کرده، به طوری که در روزهای اخیر با یک ثبات قیمت ها و حتی کم کردن در بعضی از کالاها روبرو بودیم.

    اما فرماندار اردبیل نیز با اشاره به اینکه احتکاری در اردبیل گزارش نشده و عرضه کالاهای اساسی مردم به شکل طبیعی و عادی انجام می شود، اظهار کرد: کارها اخیر در بازار به وسیله دستگاه های اجرایی دخیل کالاهای مورد نیاز مردم طبق آخرین کارها و بررسی های ستاد تنظیم بازار تامین شده است و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

    جواد زنجانی گفت: در روزهای اخیر سامانه حمل و نقل کشور و استان و اوضاع انبارها از نظر روند تولید و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته و مسئله خاصی در این حوزه وجود ندارد.

    وی با اشاره به اینکه در حوزه آرد و نان با همکاری دستگاه های اجرایی مشکلی در تهیه گندم و آرد مصرفی در استان وجود نداشته و مردم دغدغه تامین آرد و نان را نداشته باشند، خاطرنشان کرد: ما در کنار تامین گندم و آرد مورد نیاز اردبیل دغدغه نداریم و مازاد تولید را نیز به سایر شهرستان و استان های همجوار صادر می کنیم.

    زنجانی بیان کرد: در حال حاضر هیچ زیاد کردن قیمتی را در تهیه و توزیع نان ها اعم از آزادپز و دولتی نداریم.

    رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل همچنین به تامین و توزیع دیگر کالاهای اساسی از قبیل برنج شرکت روغن نباتی و …. در استان اشاره کرد و گفت: ما در اردبیل از نظر تهیه و توزیع کالاهایی که بازرگانی دولتی مدیریت آنها را برعهده دارد، مشکلی نداریم و مردم دغدغه ذخیره آنها را نداشته باشند آیا که با تمهیدات مورد نیاز و با قیمت مصوب در روند توزیع این کالاها مشکلی را مشاهده نکرده ایم.

    زنجانی همچنین به عرضه و تولید و عرضه مرغ گرم و منجمد در بازار نیز اشاره کرد و افزود: از اوضاع جوجه ریزی هایی که در سطح استان انجام شده است هیچ مشکلی گزارش نشده است و با نظارت و کنترل هایی که از سوی مجموعه های بازرگانی و تولیدی و جهاد کشاورزی صورت گرفت روند مناسبی را در تهیه و توزیع گوشت گرم و منجمد در بازار شاهد هستیم.

    وی همچنین قیمت شناور مرغ در بازار را یادآور شد و گفت: ما نه تنها مشکلی از نظر تامین مرغ در بازار نداریم بلکه مازاد تولید خود را به سایر استان ها اعم از استان های شمالغرب کشور نیز صادر می کنیم.

    فرماندار اردبیل با تاکید بر اینکه مردم را در خریدهای خود به آرامش دعوت می کنیم، ادامه داد: مردم نباید از بابت تامین مایحتاج و کالاهای اساسی خود دچار نگرانی شوند بلکه با تزریق کالاهای مورد نیاز مردم به فروشگاه ها این کالاها به سهولت در دسترس آنها قرار می گیرد.

    زنجانی تصریح کرد: ازدحام جهت خرید کالا در فروشگاه ها بی معناست و به اندازه کافی در انبارهای کشور و استان مایحتاج مردم ذخیره سازی شده است و نباید به بازار شایعات و جنگ روانی دشمن دامن زده و ناامنی اقتصادی را رقم بزنیم.

    وی با اشاره به اینکه کشور ما در حال حاضر در جنگ تمام عیار اقتصادی با استکبار به سر می برد، بیان کرد: در حال حاضر آنچه که امروز در کشور به آن نیاز داریم تامین امنیت روانی مردم و ایجاد فضای همدلی و ایثار و گذشت است تا بتوانیم از این برهه سخت اقتصادی نیز به آسانی عبور کنیم.

    فرماندار اردبیل ایجاد تشنج در بازار را به دنبال خریدهای غیرضرور نامناسب ارزیابی کرد و گفت: اینکه بخواهیم در هر منزل یک انبار درست کرده و دست به احتکارهای خانگی بزنیم نه تنها بازار را با عدم تعادل در عرضه و تقاضا روبرو می کنیم بلکه باعث می شویم تا مردم عادی و فقرا در تامین نیازهای اساسی خود با مسئله مواجه شده است و با زیاد کردن مستمر قیمت ها سفره آنان را روز به روز تنگ تر می کنیم.

    واژه های کلیدی: بازار | اردبیل | اردبیل | تامین امنیت | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار